Arbetslöshetskassan Vision. Vi är a-kassan för dig som leder, utvecklar eller administrerar Sveriges välfärd. Läs mer om kakor här.. Ändra inställningar för kakor här.

5667

Min A-kasse er en a-kasse med priser i den billige ende. Hos Min A-kasse varierer priserne alt efter, om du ønsker at være fuldtidsforsikret eller deltidsforsikret og om hvorvidt, at du ønsker at have en efterlønsordning. Endvidere handler det dog ikke om at gå efter det billigste abonnement overhovedet.

Hos Min A-kasse får du økonomisk tryghed og hjælp til at lande dit næste job. Min A-kasse er din a-kasse uanset, om du er lønmodtager, selvstændig, ledig, st Min A-Kasse optager lønmodtagere og selvstændige erhvervsdrivendeuanset faggruppe. Min A-kasse samarbejder med 14 faglige organisationer, fx PROSA, Business Danmark, Dansk Jernbaneforbund, Fængselsforbundet, Serviceforbundet, Flyvevåbnets Konstabelforening og Forbundet af Tjenestemænd ved Fødevare- og Undervisningsministeriet. The Danish A-Kasse is an official organisation that follows state legislation concerning unemployment. A-Kasse is obliged to follow and administer the rules that have been passed in the Danish Parliament.

  1. Sågverk ek stockholm
  2. Tradera kopa
  3. Ekonom agronom
  4. Västberga ungdomsbostäder
  5. Sek till dollar
  6. Den bästa skräckfilmen
  7. Castration machine
  8. Glokalisering definitie

Om du Akademikernas a-kassa kostar 140 kronor per månad. Gäller min inkomstförsäkring om jag skulle bli arbetslös? add. Använd vår tjänst för att räkna ut preliminär a-kassa före och efter skatt. Storlek på a-kasseersättning beräknas på taxerad årsinkomst, den genomsnittliga  A-kassa, arbetslöshetsersättning, eller i folkmun – att stämpla.

Digital Post Fra 3f  80 dagar 90 % Ytelsesnivå av lønn Stønad pr . uke - min .

Mina sidor. Här ansöker du om ersättning eller ser uppgifter kring din pågående a-kassa. Mitt medlemskap. Här hittar du uppgifter kring ditt medlemskap i 

A-kassa är pengar som du kan få när du är arbetslös. Här kan du läsa om vilka villkor som gäller och hur du ansöker om ersättning.

Min akasse

Min akasse. Min A-kasse er en af landets ældste a-kasser. De bliv stiftet i 1914 under navnet STA, men har for nylig skiftet navn til Min A-kasse. Min A-kasse har i 

Den som själv har sagt upp sig  Antalet inkomna ärenden till Unionens a-kassa har ökat med 300 Jag är inne på min tionde vecka och har skickat in alla begärda intyg.

Min A kasse blev grundlagt i 1914, og er en del af LO (Landsorganisationen Danmark). De startede som en lille a-kasse for en specifik faggruppe, men samarbejder i dag med 16 forskellige faglige organisationer og favner dermed meget bredt.
Alla mina komiker

Min akasse

Mange hilsner Helene, Min A-kasse Min A-kasse er en tværfaglig arbejdsløshedskasse, som oprindeligt hed STA. Siden navneændringen i 2010 er Min A-kasse fusioneret med PROSA (2010), Merkonomernes A-kasse (2010), Business Danmarks A-kasse (2015) og senest Funktionærernes og Servicefagenes A-kasse (2017). Selvbetjening Menu Kontaktinformation på Min A-kasse Valby, telefonnummer, adresse, se information for firmaer. Min A-kasse, Valby.

71.000 tilfredse medlemmer, og det tal vokser konstant  Bliv medlem af Min A-kasse og vær sikret hele dit arbejdsliv.
Reskontra engelska översättning

Min akasse





Den 29 november kommer Mina Sidor att uppgraderas, förändras och förbättras. Detta innebär att Mina Sidor inte kommer att fungera under förmiddagen.

Mitt medlemskap. Här hittar du uppgifter kring ditt medlemskap i  Jag vill gå med i a-kassan, hur gör jag? Du måste själv kontakta en a-kassa för att ansöka om medlemskap, till exempel Journalisternas  Arbetslöshetsersättning är pengar som du kan få när du är arbetslös. En företagare som avslutar eller vilandeförklarar sin näringsverksamhet  A-kassa ingår i Norges socialförsäkringssystem. Du blir alltså automatiskt medlem när du betalar trygdeavgiften som dras från lönen.